Uppdateringar i nya Konstat
Här kommer en uppdatering om funktioner i Nya Konstat som har lagts till de senaste veckorna:
Nu finns möjlighet att under fliken Uppföljning spara uppföljande kontakttillfällen och att även välja Kontaktsätt för dessa. Denna funktion finns för kategorierna Rådgivning, Vardagsekonomi och Utåtriktad insats.
Så här går det till:
När du startar ett ärende väljer du som tidigare Inkommen kanal (eller Kontaktsätt i Vardagsekonomi) för det kontaktsättet som ärendet startade på.
För att lägga till kontakttillfällen går du in på fliken Uppföljning, väljer Kontaktsätt längst ner i fönstret och klickar på Spara uppföljning. Du kan även skriva en anteckning, men det är inget krav. Varje sparade kontakttillfälle loggas då längre upp i fönstret (se skärmdump 1).
Du kan även redigera eller radera en uppföljning genom att klicka på den lilla pennan som dyker upp när du rör musen över den röda texten i respektive logg/uppföljning. Du kan då ändra anteckning (OBS, spara efter!) eller radera uppföljningen (se skrämdump 2).
Alla kontakttillfällen som du skapar på detta sätt läggs automatiskt till under fältet Kontakttillfällen i fliken Ärende, längst ner till vänster. Om det står en 4 betyder det att 3 uppföljande kontakttillfällen har lagts till, efter den första kontakten (se skärmdump 3). Det går fortfarande att lägga till antal i detta fällt, utan att skapa en ny kontakt under Uppföljning, men då sparas alla kontakttillfällen som det kontaktsätt som valdes under Inkommen kanal.
Utöver denna funktion har följande uppdateringar gjorts:
Översiktssida:
- Egen kolumn för fritextfältet Näringsidkare
- Kolumnen Datum visar nu det datumet som du registrerar ärendet på, alltså när ärendet kom in. (Rapporterna baseras alltid på detta datum.)
- Vi har tagit bort några kolumner så det är lite mer plats.
Rådgivning:
- Hänvisning har uppdaterats med fler alternativ
Vardagsekonomi och Utåtriktad insats:
- Anteckningsfält tillagt
Rapporter
- Rapporter för Utåtriktade insatser har lagts till
- Rapport för Tidsåtgång per ärendetyp finns under övergripande
Det som återstår är rapportfunktionen som visar kontaktsätten för de uppföljande kontakterna samt en rapport som visar antal deltagare per målgrupp (denna rapport förutsätter att ni alltid fyller i Målgrupp när ni fyller i Antal deltagare!). Detta är på gång och jag meddelar när det är klart.